2016. március 1., kedd



Ez is mostani, tavaszi fű első nyírás előtt, csak ez egy speciális diófa alá ültetett keverék....


Ezen a blogon többnyire a fű a központi kérdés, ezért ez most sem lesz másképpen. Már mindenki alig várja, hogy lehessen egy kicsit a kertben tevékenykedni, és kertészkedhessen. Ezzel mi is pont ugyanígy vagyunk, ezért a hétvégén nekiálltunk a tavaszi teendőknek.

A kertben a füvön kívül természetesen nálunk is vannak egyéb növények, melyek érdemes ilyenkor visszametszeni. Így a növényeket az esetlegesen elfagyott, vagy elhalt ágaktól megszabadítjuk, és meg is ritkíthatjuk, hogy tavasszal majd szép új hajtásokkal ajándékozzanak meg. Kertész barátom még azt is szokta mondani, hogy egy kicsit megifjítjuk a növényeket. Itt mindenképpen érdemes szakember véleményét kikérni, mert ezzel el is ronthatjuk az egészet. Akár csak egyszerűen azzal, hogy olyan növényt metszünk, ami tavasszal ,vagy korán nyáron virágzik, és ha egy ilyen kerül megmetszésre, akkor bizony hiába várjuk majd tőle a virágokat. Mi a rózsákat, a kékszakállat és a somokat metszettük csak.
Már a füvön is látszik, hogy téli álmából kezd feléledni, és főleg, ott ahol egész nap éri a napsütés (bár mostanában ilyen kevés volt), de ennek ellenére ott elkezdett nőni, sűrűsödni. Akár még azt is mondhatnám, hogy aktuálissá vált a fűnyírás. Ez még nem teljesen helytálló, de amiért mégis a fűnyírót elővarázsoltuk a garázsból, az egy nagyon triviális ok volt. A tujáinkból rengeteg elszáradt darabot fúj ki a



Ilyen amikor minden szemetet odafúj a szél...

szél a fűre és ezt valahogy össze kellett gyűjteni. Ennek legegyszerűbb módjának a fűnyírót találtam. Mivel jelen pillanatban más eszközöm nem volt bevetésre, ezért egy füst alatt a füvet is lenyírtam és az elszáradt tujákat is nagyjából össze szedtem. Nyírás közben vettem csak észre, hogy a tél nem múlt el nyomtalanul. Hópenész foltokat találtam, ahol a fű teljesen elhalt.


Hópenész foltok, tipikus téli betegség, mennyisége nagyban csökkenthető, ha használjuk a téli felkészítő műtrágyát, Landscaper Pro Pre-Winter


Egyszerűen távolítsuk el az elhalt füveket, ha tudjuk vessük felül megfelelő fűmaggal, és a műtrágyáról se feledkezzünk el...



Nyírás után ezt egy kapirgáló eszközzel eltávolítottam. Ha megtaláltam volna a kibontott Everrises fűmagomat, akkor még felül is vettem volna. De ez most elmaradt, bízom abban, hogy majd szépen benövi (betarackolja). Ilyenkor még talán nem szoktak műtrágyát kiszórni, de én ezt is megtettem. Sőt, hogy tetézzem a dolgokat,  nem is a tavasszal aktuális műtrágyát használtam, hanem inkább vetéshez valót. Általában a szakirodalmak ilyenkor magas nitrogénes trágyát javasolnak, pl. Everris Scotts Sportmaster CRF High N, vagy Everris Gyepfenntartó díszpark műtrágya, de én mindig külön utakat járok, és a magas nitrogén mellé jutatok a fűnek egy kis plusz foszfort is Everris Sportmaster CRF Renovator ,vagy Everris Gyepstarter díszpark műtrágya. Ez nem csak a fű lombjának növekedésben segíti a gyepet, hanem a gyökérzet regenerálódásában, fejlődésében is részt vesz, és ez ilyen korai pillanatban mindenképpen jót tesz neki. Ha valaki ezt a lépést meg szeretné spórolni, akkor bátran eltekinthet ennek kiszórásától, annál is inkább, mert ezek a műtrágyák gyorsabban bomlanak, és ha nem fér bele a költségvetésbe, akkor felesleges. De ha majd a nappali hőmérséklet tartósan 15 fok felett lesz, akkor érdemes mindenképpen valami nitrogén túlsúlyossal megszórni, hogy szép zöld legyen. Ez egy kettőre csodát tesz majd a gyepünkkel.

0 comments:

Megjegyzés küldése